Rekonštrukcia prívesného vozíka
Galéria (46) Zdroj: Lukáš Urblík

Lukáš si kúpil starý prívesný vozík a svojpomocne ho premenil na nepoznanie! Ukáže vám, ako postupoval

Asi pred rokom sme si kúpili starý prívesný vozík, ktorý si už pri prvom pohľade pýtal rekonštrukciu. Vozík sme aj napriek tomu používali, aby sme zistili, aké vylepšenia bude na ňom potrebné urobiť, aby vyhovoval našim požiadavkám.

Galéria

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Prívesný vozík pred rekonštrukciou
Prívesný vozík pred rekonštrukciou
Prívesný vozík pred rekonštrukciou
Prívesný vozík pred rekonštrukciou
Prívesný vozík pred rekonštrukciou
Rekonštrukcia prívesného vozíka
Rekonštrukcia prívesného vozíka

Počas používania nám prekážala nízka svetlá výška zadnej časti, čo spôsobovalo časté odtrhnutie ŠPZ, chýbajúce oká na pripevnenie gurtne, alebo plechové blatníky s ostrými hranami, pri ktorých hrozilo poranenie. Po všetkých týchto zisteniach som sa pustil do jeho rekonštrukcie.

Prívesný vozík pred rekonštrukciou
Prívesný vozík pred rekonštrukciou | Zdroj: Lukáš Urblík
Prívesný vozík pred rekonštrukciou
Prívesný vozík pred rekonštrukciou | Zdroj: Lukáš Urblík
Prívesný vozík pred rekonštrukciou
Prívesný vozík pred rekonštrukciou | Zdroj: Lukáš Urblík

Na rekonštrukciu vozíka budem potrebovať

Materiál

  • plastové blatníky – 2 ks
  • združené zadné svetlá – 2 ks
  • obrysové predné svetlá – 2 ks
  • odrazové sklíčka – oranžové – 4 ks
  • závesné oká – 8 ks
  • farbu na kov – antracit
  • bielu akrylátovú farbu
  • držiak ŠPZ
  • chráničku káblov
  • elektrikársku krabicu

Náradie

  • uhlovú brúsku
  • rezné kotúče do uhlovej brúsky
  • brušné kotúče do uhlovej brúsky
  • excentrickú brúsku
  • zváračku
  • AKU skrutkovač
  • bity a sadu vrtákov do železa

Náklady 80 €

Pracovný postup rekonštrukcie prívesného vozíka

Ako prvé začnem demontovaním všetkého, čo sa nachádza na bočniciach prívesného vozíka.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík

Pôvodný plechový blatník je jednoduchšie rozrezať, ako rozobrať.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík
Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík

Odstránim zadné obruče, ktoré chránili svetlá pred poškodením.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík

Odrežem aj pôvodné úchyty svetiel. Nič však nevyhadzujem, lebo veľa vecí sa dá ešte použiť.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík

Pri demontáži svetiel si označím všetky káble. Smerovka, brzdové, obrysové svetlá, atď.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík

Vozík otočím a prebrúsim celú podvozkovú časť.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík

Pri používaní vozíka mi chýbali závesné oká na gurtne, ktoré si teraz privarím. Na každú stranu vozíka po dve oká.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík
Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík

Pôvodný držiak svetiel si upravím podľa rozmerov nových svetiel a upravený držiak privarím na zadnú časť vozíka.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík

Všetky ostré hrany, kde hrozí poranenie zabrúsim.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík

Kovové podvozkové časti natriem antracitovou kováčskou farbou.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík

Ku svetlám potiahnem novú kabeláž, ktorú vložím do chráničky a nainštalujem aj novú krabicu.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík

Následne namontujem a zapojím nové svetlá.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík

Skrutkami pripevním nový držiak ŠPZ.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík

Spodnú časť vozíka mám dokončenú, tak sa pustím do bočníc, z ktorých odstránim všetky nepotrebné vyčnievajúce časti.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík

Kovové časti bočníc prebrúsim uhlovou brúskou.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík

Drevené časti prebrúsim excentrickou brúskou.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík

Po vybrúsení natriem bočnice bielou akrylovou farbou.

Rekonštrukcia prívesného vozíka
Zdroj: Lukáš Urblík
Pokračovanie rekonštrukcie spolu s videom si môžete pozrieť na ďalšej strane:
  1. Stanislav says:

    Este dodrzat zakon pri rekonštrukcii vozika a nie len pretrcat sa.

  2. Braňo says:

    Presne ako pise Stano.
    Pan je sice zrucny majster, no v autoskole pozor nedaval.
    Pri investicii do zdruzenych svetlometov mohol vybrat tie s odrazkou trojuholnikoveho tvaru. Teraz bude potrebna dalsia investicia do odraziek a plus este nalepka najvyssia konstrukcna rychlost – podla OEV.
    Ale praca inak pekna. Klobuk dolu.

Emailová adresa nebude zverejnená, poskytnutá iným osobám a nebudeme na ňu nič posielať. Je však nutná na prevádzku diskusií. Pozrite si naše podmienky spracovania osobných údajov.

Ak sa vám nechce zakaždým zadávať meno a email, využite možnosť prihlásiť sa.