Lukáš si kúpil starý prívesný vozík a svojpomocne ho premenil na nepoznanie! Ukáže vám, ako postupoval
Asi pred rokom sme si kúpili starý prívesný vozík, ktorý si už pri prvom pohľade pýtal rekonštrukciu. Vozík sme aj napriek tomu používali, aby sme zistili, aké vylepšenia bude na ňom potrebné urobiť, aby vyhovoval našim požiadavkám.
Galéria
Počas používania nám prekážala nízka svetlá výška zadnej časti, čo spôsobovalo časté odtrhnutie ŠPZ, chýbajúce oká na pripevnenie gurtne, alebo plechové blatníky s ostrými hranami, pri ktorých hrozilo poranenie. Po všetkých týchto zisteniach som sa pustil do jeho rekonštrukcie.
Na rekonštrukciu vozíka budem potrebovať
Materiál
- plastové blatníky – 2 ks
- združené zadné svetlá – 2 ks
- obrysové predné svetlá – 2 ks
- odrazové sklíčka – oranžové – 4 ks
- závesné oká – 8 ks
- farbu na kov – antracit
- bielu akrylátovú farbu
- držiak ŠPZ
- chráničku káblov
- elektrikársku krabicu
Náradie
- uhlovú brúsku
- rezné kotúče do uhlovej brúsky
- brušné kotúče do uhlovej brúsky
- excentrickú brúsku
- zváračku
- AKU skrutkovač
- bity a sadu vrtákov do železa
Náklady 80 €
Pracovný postup rekonštrukcie prívesného vozíka
Ako prvé začnem demontovaním všetkého, čo sa nachádza na bočniciach prívesného vozíka.
Pôvodný plechový blatník je jednoduchšie rozrezať, ako rozobrať.
Odstránim zadné obruče, ktoré chránili svetlá pred poškodením.
Odrežem aj pôvodné úchyty svetiel. Nič však nevyhadzujem, lebo veľa vecí sa dá ešte použiť.
Pri demontáži svetiel si označím všetky káble. Smerovka, brzdové, obrysové svetlá, atď.
Vozík otočím a prebrúsim celú podvozkovú časť.
Pri používaní vozíka mi chýbali závesné oká na gurtne, ktoré si teraz privarím. Na každú stranu vozíka po dve oká.
Pôvodný držiak svetiel si upravím podľa rozmerov nových svetiel a upravený držiak privarím na zadnú časť vozíka.
Všetky ostré hrany, kde hrozí poranenie zabrúsim.
Kovové podvozkové časti natriem antracitovou kováčskou farbou.
Ku svetlám potiahnem novú kabeláž, ktorú vložím do chráničky a nainštalujem aj novú krabicu.
Následne namontujem a zapojím nové svetlá.
Skrutkami pripevním nový držiak ŠPZ.
Spodnú časť vozíka mám dokončenú, tak sa pustím do bočníc, z ktorých odstránim všetky nepotrebné vyčnievajúce časti.
Kovové časti bočníc prebrúsim uhlovou brúskou.
Drevené časti prebrúsim excentrickou brúskou.
Po vybrúsení natriem bočnice bielou akrylovou farbou.
Este dodrzat zakon pri rekonštrukcii vozika a nie len pretrcat sa.
Presne ako pise Stano.
Pan je sice zrucny majster, no v autoskole pozor nedaval.
Pri investicii do zdruzenych svetlometov mohol vybrat tie s odrazkou trojuholnikoveho tvaru. Teraz bude potrebna dalsia investicia do odraziek a plus este nalepka najvyssia konstrukcna rychlost – podla OEV.
Ale praca inak pekna. Klobuk dolu.