V dnešnej časti zalejem betónom to, čo som v predchádzajúcej časti vykopal. Vytvorím tým prístupovú cestu k budúcemu prístrešku pre auto. Ale skôr, než sa pustím do betónovania, potrebujem urobiť šalovanie, pripraviť podklad a uložiť kari sieť.
Galéria
Náklady
štrk – 3 tony: 85 €
cement – 16 vriec: 56 €
kari sieť priemer 6 mm, oko 10 x 10 – 3 ks: 129 €
Pracovný postup
Začnem s prípravou šalovania, aby som oddelil prístupovú cestu od prístrešku pre auto. | Zdroj: Lukáš Urblík
Aby som oddelil betón od zeme, tak na spodnú časť koľají vysypem a rozhrabem štrk. | Zdroj: Lukáš Urblík
Zdroj: Lukáš Urblík
Na šalovanie zákruty k prístrešku pre auto použijem starú tenkú preglejku, ktorá sa bude dať dobre ohýbať. Napílim si niekoľko plátov so šírkou 15-20 centimetrov. | Zdroj: Lukáš Urblík
Pomocou drevených kolíkov a preglejky vyrobím šalovanie na zákrutu. | Zdroj: Lukáš Urblík
Zdroj: Lukáš Urblík
Zdroj: Lukáš Urblík
Ešte mi zostal nejaký stavebný odpad, ktorý rozhrabem na časť, kde budem betónovať. | Zdroj: Lukáš Urblík
Keď mám pripravené šalovanie, ako aj podklad, tak sa pustím do uloženia kari siete. Vyčnievajúce časti odstránim rezným kotúčom na železo a uhlovou brúskou. | Zdroj: Lukáš Urblík
Aby kari sieť správne plnila svoju funkciu, tak je potrebné, aby nebola v priamom kontakte so zemou. Preto je potrebné vypodložiť ju. | Zdroj: Lukáš Urblík
Rovnakým postupom dokončím kari sieť až k prístrešku pre auto. | Zdroj: Lukáš Urblík
Zdroj: Lukáš Urblík
Kari siete medzi sebou previažem drôtom. | Zdroj: Lukáš Urblík
Dokončím posledné úpravy a ďalší deň sa pustím do betónovania. | Zdroj: Lukáš Urblík
Nakoľko sa bude betónovať veľká plocha, tak si na pomoc pri príprave betónu zavolám kamarátov. | Zdroj: Lukáš Urblík
Začnem s vybetónovaním pásu pri okraji cesty, aby som vedel výšku, ktorej sa budem držať. | Zdroj: Lukáš Urblík
Potom už len betónovať podľa pripraveného pásu. | Zdroj: Lukáš Urblík
Zdroj: Lukáš Urblík
Zdroj: Lukáš Urblík
Do večera sa nám podarí vybetónovať celú zákrutu a jednu koľaj. | Zdroj: Lukáš Urblík
Nasledujúci deň dokončím druhú koľaj, pri ktorej si už betón pripravujem sám, nakoľko to nie je až taká veľká plocha. | Zdroj: Lukáš Urblík
Aby som mal obe koľaje v rovine, medzi ktorými je kopček, tak som si z palety vyrobil „obkročnú vodováhu”. | Zdroj: Lukáš Urblík
Už len dokončiť koľaj. | Zdroj: Lukáš Urblík
Zdroj: Lukáš Urblík
A cesta je hotová. | Zdroj: Lukáš Urblík
Zdroj: Lukáš Urblík
Zdroj: Lukáš Urblík
Zdroj: Lukáš Urblík
Text, foto a realizácia: Lukáš Urblík
Komentáre