Aj bez skúseností si ľahko poradíte s kladením betónových dlaždíc, ktoré si držia farbu a odolajú poškodeniu. Základom úspechu je pevný podklad. Pozrite sa, ako si chodník, príjazdovú cestu a parkovisko upravil náš domáci majster Lukáš Urblík.
Rekonštrukcia vjazdu pred bránou
Po chodníkoch a parkovacom mieste ostávalo dokončiť posledný priestor – vjazd na pozemok, kde sa pôvodný asfalt začal rokmi rozpadať. Aj v tomto prípade Lukáš použil betónovú dlažbu, ktorú ukladal do štrkového lôžka. Pod pôvodným asfaltom sa nachádzal spevnený podklad, čo mu trochu uľahčilo prácu. Na oddelenie cesty od dlažby použil žľabové betónové tvárnice, ktoré spoľahlivo odvedú vodu z cesty mimo dlažbu.
Vjazd pred rekonštrukciou. | Zdroj: Lukáš UrblíkVytýčte si vzdialenosť od brány k ceste a následne označte sprejom kraj, kde sa bude končiť dlažba. | Zdroj: Lukáš UrblíkPodľa vyznačenej čiary uhlovou brúskou narežte asfalt. Priestor medzi dlažbou a cestou bude oddeľovať betónový žľab. | Zdroj: Lukáš UrblíkV mieste, kde bude betónový žľab, pomocou búracieho kladiva vyberte pôvodný materiál do hĺbky 15 cm. | Zdroj: Lukáš UrblíkPlochu zhutnite vibračnou doskou. | Zdroj: Lukáš UrblíkAko prvú vrstvu podkladu použite frakciu 16/32, ktorú následne rovnako zhutnite vibračnou doskou. | Zdroj: Lukáš UrblíkNa podklad dajte 3 – 5 cm vrstvu frakcie 4/8, do ktorej uložíte betónové žľaby. | Zdroj: Lukáš UrblíkPomocou dlhej vodováhy kontrolujte, že žľaby majú dostatočný spád. | Zdroj: Lukáš UrblíkPo dokončení žľabov prichádza na rad podklad pre obrubníky. Treba ho rozbiť a dôkladne vyčistiť. | Zdroj: Lukáš UrblíkDo polosuchého betónu postupne ukladajte dlažbu obrubníka. | Zdroj: Lukáš UrblíkCelú plochu zhutnite vibračnou doskou. | Zdroj: Lukáš UrblíkNa zhutnenú plochu rozhrňte štrk frakcie 4/8, ktorý si dajte do jednej výšky pomocou dvoch dlhých dosiek. Nastavte ich tak, aby lôžko bolo 5 cm pod úrovňou dlažby pred bránou a 5 cm pod úrovňou betónových žľabov (hrúbka dlažby je 6 cm). | Zdroj: Lukáš UrblíkKeď máte štrkové lôžko pripravené, začnite ukladať dlažbu. Po uložení každého radu ju kontrolujte vodováhou, aby bola dlažba v jednej línií. Pri obrubníkoch urobte dorezy. | Zdroj: Lukáš UrblíkNa záver na dlažbu vysypte piesok, roztiahnite ho po celej ploche, čím vyplníte všetky škáry. Prebytočný piesok pozametajte a dlažbu zhutnite vibračnou doskou. | Zdroj: Lukáš UrblíkVjazd pred bránou po rekonštrukcii. | Zdroj: Lukáš Urblík
Takto sa dlažba nekladie. Doporučujem dodržiavať štandardné overené postupy, ktoré isto doporučuje aj výrobca dlažby. Práca potom bude jednoduhšia a výsledok trvácny.
Toto je fušerina. Veľmi nevhodný návod pre čitateľov.
… keď už si človek dá toľko práce … predsalen u nás občas aj nasneží a človek nemladne … to jest – ja by som do pieskového podložia aj 2 pásy kabeláže na vyhrievanie exteriérových príjazdových plôch rovno na istič dal (a podľa potreby na nočný prúd zľadovatelý sneh v zime roztápal) … 😉
Takto sa dlažba nekladie. Doporučujem dodržiavať štandardné overené postupy, ktoré isto doporučuje aj výrobca dlažby. Práca potom bude jednoduhšia a výsledok trvácny.
Toto je fušerina. Veľmi nevhodný návod pre čitateľov.
… keď už si človek dá toľko práce … predsalen u nás občas aj nasneží a človek nemladne … to jest – ja by som do pieskového podložia aj 2 pásy kabeláže na vyhrievanie exteriérových príjazdových plôch rovno na istič dal (a podľa potreby na nočný prúd zľadovatelý sneh v zime roztápal) … 😉