image 23226 25 v1
Galéria (5)

Nový PEUGEOT BOXER L4H2

Medzi základné otázky majiteľov firiem patrí, aké veľké úžitkové vozidlo si majú kúpiť. Základná odpoveď na túto otázku znie: podľa toho, čo od auta očakávajú. Ak sa rozhodnú pre Peugeot Boxer, nemôžu sa pomýliť – tento modelový rad totiž ponúka množstvo variantov veľkosti úložnej skrine: od 8 až po 17 m3. My sme testovali typové označenie L4H2, ktoré má skriňu s objemom 15 m3, a to v plnej výbave! Toto úžitkové auto patrí k najlepšie hodnoteným vo svojom rade.

Galéria

Pequeot - _MG_3542_TENTO
Pequeot
Pequeot
Pequeot

Kedysi platilo, že nákladné auto má previezť tovar z bodu A do bodu B, pričom šofér je vykonávateľom zadania. Dnes sú nároky podstatne vyššie a Peugeot Boxer spoluurčuje trendy v tomto segmente. Od technických parametrov až po estetické pôsobenie tvarového dizajnu. Previezť náklad na určené miesto už nie je mechanické zadanie, ale príjemná činnosť v prostredí komfortu. Pri vývoji absolvoval nový Boxer 4 milióny testovacích kilometrov a v porovnaní s predchodcom prichádza s mnohými technickými vylepšeniami, ako sú zvýšená tuhosť karosérie, zosilnené dvere, vylepšený brzdový systém, nové uloženie tlmičov, systém Stop&Start a iné. Testované auto vyniklo ľahkou manévrovateľnosťou a dostatočne veľkým zorným polom – a to aj smerom dozadu, k čomu prispievajú konkávne spätné zrkadlá, ale najmä kamera snímajúca spätný chod. Prekvapila nás dynamika ťahu, čo určite možno pripísať agregátu so 150 koňmi, ako aj ľahké preraďovanie a najmä pocit, že ku všetkému podstatnému na ovládanie auta (i rádia) je tu veľmi blízko.

Vozidlo úspešne prešlo aj zaťažkávacou skúškou v bratislavských stavebninách Stavmat In, kde sa vedelo pohybovať aj v zložitých uličkách plných tehál, tvárnic a cementu. Vyskúšali sme nakladanie do zadného priestoru, kde sme ocenili otváranie dverí až do 180°, ale aj cez bočné dvere, pričom nikdy nenastali vážnejšie problémy. Vysokozdvižný vozík sa dostal, kam potreboval. Pravda, toto auto je konštruované na náklad do 1,3 t, čiže možno naložiť len obmedzený objem stavebnín, ale aj po naložení vyššieho nákladu bolo vidieť, že Peugeot má ešte rezervu. Po naložení predpísaného nákladu malo vozidlo solídnu dynamiku a dostatočnú ovládateľnosť.

auto

Prvky, ktoré zaujmú

Audio-telematický dotykový systém je umiestnený v centrálnej časti palubnej dosky v podobe 5-palcového farebného displeja LCD a združuje:
– multimediálne autorádio,
– telefón s bluetooth,
– navigáciu GPS.

Kamera na snímanie cúvania

Kamera sa nachádza na zadnej časti vozidla na úrovni tretieho brzdového svetla. Prenáša obraz na displej, ktorý tiež využíva audio-telematický dotykový systém. Tento zadný pohľad slúži ako pomôcka pri manévrovaní vozidla. Kamera je združená so zvukovo-parkovacím asistentom, aktívnym pri spätnom chode. Aktivácia alebo deaktivácia sa vykonáva cez ponuku nastavenia audio-telematického dotykového systému.

auto

Asistent rozjazdu do kopca

Aktivuje sa pri sklone viac ako 5 %. Udržuje zatlačený brzdový a spojkový pedál – hneď ako uvoľníte brzdový pedál, ostávajú vám približne 2 sekundy, počas ktorých sa vozidlo nepohybuje smerom dozadu, takže pri jeho rozbehnutí nie je potrebné používať parkovaciu brzdu.

Automatické stieranie s dažďovým senzorom

Rýchlosť stierania sa automaticky prispôsobí intenzite dažďa.

Výbava nakladacieho priestoru

Upevňovacie oká (maximálne zaťaženie – 500 kg, držiak na kotviacu koľajničku – 200 kg). Vnútorné strany bočných stien sú vybavené obložením, slúžiacim na ochranu nákladu.

Dynamické riadenie stability (CDS)

Udržiava vozidlo na dráhe – vo vodičom požadovanom smere (v rámci platnosti fyzikálnych zákonov). Súčasťou je aj protišmykový systém kolies (ASR) a inteligentná kontrola trakcie.

Výstraha pri neúmyselnom prekročení čiary

Vozidlo je vybavené detekčným systémom zaznamenávajúcim neúmyselné prekročenie pozdĺžneho označenia jazdných pruhov na vozovke (plná alebo prerušovaná čiara). Kamera namontovaná v strednej hornej časti čelného skla sleduje cestu a aktivuje výstrahu v prípade vybočenia vozidla (rýchlosť vyššia ako 60 km/h) – optimálne pri jazde na diaľniciach alebo rýchlostných komunikáciách.

Motor: 2,2 HDi
Zdvihový objem valcov: 2 198 cm3
Najväčší výkon motora/otáčky: 110 kW/3 500 . min-1
Objem palivovej nádrže: 90 l
Objem skrine: 15 m3
Rozmery:
dĺžka – 6 363 mm
šírka – 2 050 mm
výška – 2 522 mm
Prevádzková hmotnosť: 2 252 kg
Najväčšia prípustná celková hmotnosť: 3 500 kg
Najväčšia prípustná hmotnosť prípojného vozidla: 3 000 kg
Cena: od 13 990 € bez DPH

ZDROJ: PR článok

Emailová adresa nebude zverejnená, poskytnutá iným osobám a nebudeme na ňu nič posielať. Je však nutná na prevádzku diskusií. Pozrite si naše podmienky spracovania osobných údajov.

Ak sa vám nechce zakaždým zadávať meno a email, využite možnosť prihlásiť sa.